...

...
Spread Peace

Thursday, April 17, 2008

Persian Article

The following article is written in Persian language by the Hands of Cause, the Vice President of the Third International Bahai Council, Nosratullah Bahremand.
ای اهل بها
این بیان مبارک حضرت بهاءالله خطاب به شما است:
"ای اهل بها کمرهمّت را محکم نمائيد که شايد جدال و نزاع مذهبی از بين اهل عالم مرتفع شود و محو گردد حبّاً للّه و لعباده بر اين امر عظيم خطيرقيام نمائيد ضغينه و بغضای مذهبی ناريست عالم سوز و اطفاء آن بسيار صعب مگر يد قدرت الهی ناس را از اين بلاء عقيم نجات بخشد ...مشکاة بيان را اين کلمه بمثابه مصباح است ای اهل عالم همه باريک داريد و برگ يک شاخسار بکمال محبّت و اتّحاد و مودّت و اتّفاق سلوک نمائيد قسم بآفتاب حقيقت نور اتّفاق آفاق را روشن و منوّرسازد حقِّ آگاه گواه اين گفتار بوده و هست جهد نمائيد تا باين مقام بلند اعلی که مقام صيانت و حفظ عالم انسانيست فائز شويد..." (منتخباتی ازآثارحضرت بهاءالله صفحه 184)

ای اهل بها چه شده است که بین شما ضغینه و بغضای مذهبی رواج گرفته در حالیکه خود مامور به اطفاء این آتش خانمانسوز هستید؟
آیا غیر از اینست که این بلا نتیجه پیروی از موسسه ای است که بناحق نام بیت العدل اعظم الهی بر خود گذاشته است در صورتیکه غیر از نام شباهتی با بیت عدل حقیقی مذکور در الواح مبارک وصایا ندارد وزاده نامشروع عهد شکنی ایادی سابق امرومخالفت آنان با ولی امرالله است؟
موسسه مورد بحث دم از وحدت ویگانگی میزند وهمزمان با تغیر وتعبیر معنی عهدومیثاق ،عهد شکنی خود را محق نمایش داده واز سوی دیگر بهائیان حقیقی را که ثابت برعهد ومیثاق حضرت بهاء الله هستند به نقض عهد متهم مینماید وبرای آنکه بهائیان به حقایق واقف نشوند آنها را از خواندن مقالات و نوشته های بهائیان حقیقی که مستند ومستدل ومشحون از نصوص والواح است محروم میسازد در حالیکه حضرت بهاءالله اکیدأ ومن دون استثناء به همه امر میفرمایند که:

" الیوم برهرنفسی من عندالله فرض شده که بچشم وگوش وفواد خود در امر او ملاحظه نماید وتفکرکند تا ازبدایع مرحمت رحمن وفیوضات سبحان باشراقات شمس معانی مستنیروفائز شود وعلتی که جمیع ناس را از لقاءالله محروم نموده وبماسواه مشغول داشته اینست که بوهم صرف کفایت نموده اند وبآنچه از امثال خود شنیده قناعت کرده اند براههای مهلک تقلید مشی نموده اند واز مناهج تجرید محروم شده اند امر الهی چون صبح نورانی ظاهر ولائح بوده اینکه بعضی از ادراک او محتجب مانده اند نظر بآن است که گوش وقلب را بآلایش کلمات ناس آلوده اند والا اگر ناظر باصل میزان معرفت الهی باشند هرگزازسبیل هدایت محروم نگردند"

بیت عدل بدلی برای حفظ قدرت وسلطه خود با شستشوی مغزی بعضی جوانان و واداشتن آنان به جاسوسی و گزارش دادن درباره دوستان وبستگان خود به ایجاد ترس وعدم اعتماد درجامعه بهائی مبادرت نموده و به مشاهده کوچکترین اثر هشیاری وآگاهی در افراد آنان را تحت نظر گرفته و احیانأ تهدید به طرد مینماید.
در حالیکه حضرت عبدالبهاء میفرمایند :

تقاليد ورسوماتي كه منافي علم و ترقي است بايد زائل نمود... دين بايد سبب اتحاد باشد قلوب را بيكديگر ارتباط دهد... اگردين سبب اختلاف شود نبودن ان مرجج است. " ( خطابات - جلد ٢: صفحه ۵۶ )

بیت عدل بدلی احبا را به اطاعت کور کورانه از خود وادار وبه آنها القاء مینماید که اطاعت از ولی امرالله نقض عهد وسبب انشعاب و انشقاق است و حفظ وصیانت امرالله بمعنی مخالفت با ولی امرالله وپیروی از بیت العدل بدلی است. در حالیکه حضرت عبدالبهاء در الواح وصایای خود میفرمایند:

"حصن متين امرالله به اطاعت من هو ولي امرالله محفوظ و مصون ماند و اعضاي بيت العدل و جميع اغصان وافنان و ايادي امرالله بايد كمال اطاعت وتمكين و انقياد و توجه وخضوع و خشوع را به ولي امرالله داشته باشند. اگر چنانچه نفسي مخالفت نمود مخالفت به حق كرده و سبب تشتيت امرالله شود و علت تفريق كلمه الله گردد و مظهري از مظاهر مركز نقض شود ."

حضرت عبدالبهاء میفرمایند:

"اگر حصن حصین امرالله به قوه میثاق محفوظ نماند در یک روز در بهائیان هزارمذهب پيدا شود چنانچه در دورهاي سابق حاصل شد ولي در اين دور مبارك محض صيانت امر الله كه تفريق در بين حزب الله نشود جمال مبارك روحي له الفدا به اثر قلم اعلي عهد و پيمان گرفت و مركزي معين فرمود كه مبين كتاب است و رافع اختلاف انچه او بنگارد و بگويد مطابق واقع و در صون حمايت جمال مبارك از خطا محفوظ مقصد از اين عهد و ميثاق رفع اختلاف از افاق است ..."
(منتخباتي از مكاتيب جلد ٤ صفحه ۱۶۵)

در حالیکه بیت عدل بدلی بیان مبارک فوق از حضرت عبدابها را مورد تعدی وتحریف قرار داده وآنرا به صورت زیر در وب سایت خود بنام (عالم بهائی) منتشر نموده است:

"اگر حصن حصين امرالله را قوّه حارسه محافظه نمينمود در جمع اهل بهاء در هر يک روز هزار فرقه به مثل ادوار سابقه ايجاد ميشود"
http://info.bahai.org/persian/covenant-of-bahaullah.html

ملا حظه میفرمائید که چگونه کلمه "قوه میثاق" را در جهت رسیدن به نیت پلید خویش به لغت ابداعی خود "قوه حارسه" تغیرداده اند (چنین کلمه ای در فرهنگ های لغت فارسی وعربی دیده نمیشود) ضمن اینکه اصولأ کل جمله بندی را نیزعوض نموده اند، در هر صورت نزدیکترین لغت در فرهنگ لغات "حارس" است که بمعنی محافظ و نگهبان و پاسدارمیباشد که مورد نظرگردانندگان موسسه نامشروع نیز همین است که بدین وسیله وجود عوامل خود مانند مشاورین معاونین ومساعدین وامثالهم را که به تفتیش عقاید وافکار بهائیان مشغولند توجیه نماید بعلاوه ملاحظه میفرمائید که چگونه ادامه واصل موضوع بیان مبارک را نا دیده انگاشته اند که میفرمایند:
"محض صيانت امر الله كه تفريق در بين حزب الله نشود جمال مبارك روحي له الفدا به اثر قلم اعلي عهد و پيمان گرفت و مركزي معين فرمود كه مبين كتاب است و رافع اختلاف انچه او بنگارد و بگويد مطابق واقع و در صون حمايت جمال مبارك از خطا محفوظ مقصد از اين عهد و ميثاق رفع اختلاف از افاق است"

ای احبای الهی وحدت، اتفاق ویگا نگی را نمیتوان با جبر وزورگوئی ، تهدید وارعاب بوجود آورد اگر چنین امری میسر بود دیکتاتورها چه دینی وچه سیاسی تا کنون موفق به ایجاد آن شده بودند. الواح ونصوص حضرت بهاءالله وحضرت عبدالبهاء بیانگر این موضوع مهم است که اتفاق و وحدت تنها با اطاعت نمودن از مبین آیات الله یعنی اولیاء امرالله میسر است و طریق دیگری وجود ندارد.

حضرت عبدالبهاء میفرمایند:
" باید الیوم سد ابواب نزاع کرد ومنع اسباب جدال واین ممکن نیست جز آنکه کل متابعت مبین کنند واطاعت مرکز میثاق معین ، یعنی تمسک بصریح بیان او جویند وتشبث به وضوح تبیان او خواهند."
(مكاتيب حضرت عبدالبها – جلد2: صفحه247)

ونیز میفرمایند:
"باری ای احبای الهی صریح کتاب الهی اینست که اگر دو نفس در مسئله از مسائل الهیه جدال و بحث نمایند واختلاف ومنازعه نمایند هردو باطلند ، حکمت این امر قطعی الهی اینست که در میان دو نفس از احبای الهی جدال ونزاع نشود ، بنهایت الفت ومحبت با یکدیگر گفتگو کنند ، اگر اندک معارضه ئی بمیان آید سکوت کنند دیگر طرفین تکلم ننمایند وحقیقت حال را ازمبین سئوال کنند این است حکم فاصل" (مکاتیب حضرت عبد البها – جلد ۳ : صفحه ۳ ۳ )

شوقی افندی اولین ولی امرالله نیزدر این باره جای شک وشبهه ای باقی نگذاشته است:

"وضع اصول اداری و انشاء تاسیسات بدیعه منیعه و تفویض حق تبین آیات به ولی امرالله آئین الهی را در این ظهور اعظم بنحوی که در ظهورات گذشته سابقه نداشته از تحزب انشعاب وانشقاق حفظ خواهد نمود."
(قرن بدیع صفحه 662)
همچنین:
" بدون اين مؤسّسه وحدت امر اللّه در خطر افتد و بنيانش متزلزل گردد و از منزلتش بکاهد و از واسطه فيضی که بر عواقب امور در طيّ دهور احاطه دارد بالمرّه بی نصيب ماند و هدايتی که جهت تعيين حدود و وظائف تقنينيّهء منتخبين ضروری است سلب شود. (دوربهائی صفحه 79)

احبای عزیز آیا هنگام آن نشده که بدون توجه به تهدیدات و بدون ترس وواهمه با توکل به جمال مبارک شخصأ ومستقلأ و با مطالعه الواح ونصوص ویافتن حقیقت بپردازید؟
آیا هنگام آن فرا نرسیده است که متوجه گردید که هر جا در الواح ونصوص ذکر بیت عدل گشته منظور بیت عدل حقیقی و واقعی است بصورتی است که در الواح مبارک وصایا (متمم ومکمل کتاب اقدس) مذکوراست نه یک موسسه بدلی که فاقد شرط اساسی ولازم میباشد.
بیت عدل حقیقی طبق الواح مبارک وصایا بفرموده حضرت عبدالبهاء بشرح زیر است:
" مقصد بيت عدل عموميست يعنی در جميع بلاد بيت عدل خصوصی تشكيل شود و آن بيوت عدل بيت عدل عمومی انتخاب نمايد. اين مجمع مرجع كلّ امور است و مؤسّس قوانين و احكامی كه در نصوص الهی موجود نه و جميع مسائل مشكله در
اين مجلس حلّ گردد و وليّ امر اللّه رئيس مقدّس اين مجلس و عضو اعظم ممتاز لا
ينعزل . و اگر در اجتماعات بالذّات حاضر نشود نائب و وكيلی تعيين فرمايد . و اگر
چنانچه عضوی از اعضاء گناهی ارتكاب نمايد كه در حقّ عموم ضرری حاصل شود وليّ امراللّه صلاحيّت اخراج او دارد بعد ملّت شخص ديگر انتخاب نمايد."

نصرت

No comments: